Turkentas - Reisverslag uit Narita, Japan van Arjen Barel - WaarBenJij.nu Turkentas - Reisverslag uit Narita, Japan van Arjen Barel - WaarBenJij.nu

Turkentas

Door: arjenenpatrick

Blijf op de hoogte en volg Arjen

08 Juni 2012 | Japan, Narita

De laatste dagen van een internationale fietsvakantie betekenen altijd stress voor de fietser. Er moet immers terug gevlogen worden en dan moet de fiets ingepakt worden. En je gaat natuurlijk niet met zo'n enorme doos op pad, dus wordt het improvisatievemogen weer op de proef gesteld. Ik kan me nog herinneren dat ik met een zwaaiende rol karton op mijn bagagedrager door het centrum van Athene reed. Of dat ik in een Spaanse supermarkt een grote zak nadeed, waarna de medewerkster van dienst me naar de vuilniszakken bracht.

Zo ook nu weer. Aangezien we met KLM Air France vliegen verwachten we morgen op het vliegveld nog wel aan een doos te komen. Zo niet, dan beschikken we inmiddels over hele goede fietshoezen.

Maar dan de bagage. Vroeger, zeg vijf kaar geleden, pleurde je alle fietstassen gewoon op de band. Tegenwoordig hebben alle maatschappijen een one bag policy. Een tas mag gratis mee en voor de rest moet bijbetaald worden. Dat betekent dus dat wij een list moeten verzinnen.....

En daar komt de Turkentas in beeld. Dit magnifieke product, in Nederland te verkrijgen bij de Wibra, de Zeeman en de Prijsmepper, is de uitkomt. Je gooit alle tassen erin, ritst 'm dicht en klaar!

Wij dus op zoek naar een Turkentas. Maar als ze hier in Japan al zouden weten waar Turkije zou liggen, dan hebben ze nog geen flauw benul dat wij een tas naar dat land vernoemd hebben. We zijn verschillende dhz zaken en ¥ 100 shops binnen geweest, maar nergens zo'n handige tas! Vragen dan? Ik heb reeds eerder over het Engels van de gemiddelde Japanner geschreven. En doe maar eens een Turkentas na (hoewel, ik heb ik Spanje wel eens een tie wrap nagedaan, ook nog met succes). Bovendien geeft de 'Wat en hoe' geen vertaling. En het is te simpel te denken dat als tent in het Japans tento is, Turkentas zoiets als tasso turco is.

Uiteindelijk vonden we onderweg naar Narita in een soort mega-Wibra waarachtig een tas die heel dicht bij kwam. Maar veel te klein en daarom ongeschikt. Niettemin werden we daar al heel blij van. Vervolgens besloten we een een soort bewaarzakken voor matrassen te kopen, voor maar liefst ¥ 100, omgerekend ongeveer een euro. Daar gaan we morgen eens lekker creatief mee zijn.

Zo ziet u, het leven van de fietser gaat niet altijd over rozen:)

  • 16 Juli 2012 - 20:55

    Margreet:

    ik heb nog nooit van een turkentas gehoord
    en ik ben toch echt een nederlandse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Narita

Cycling in Japan, from Fukuoka to Tokyo

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2012

Fietsen in Tokyo

08 Juni 2012

Turkentas

06 Juni 2012

Don't try this at home

04 Juni 2012

Tokyo nadert

03 Juni 2012

Niksig
Arjen

Actief sinds 10 April 2012
Verslag gelezen: 2202
Totaal aantal bezoekers 39454

Voorgaande reizen:

06 Maart 2020 - 30 Maart 2020

Rondje Taiwan

18 Juni 2018 - 18 Juli 2018

Cycling the West Coast USA

21 Juli 2017 - 05 Augustus 2017

Van Stanzach naar Stanzach, een rondje Alpen

14 September 2016 - 14 Oktober 2016

Seoul naar Fukuoka

17 December 2014 - 14 Januari 2015

Van Hanoi naar Ho Chi Min City

13 September 2013 - 12 Oktober 2013

Cycling in Japan, conquering the Japanese Alps

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Cycling in Japan, from Fukuoka to Tokyo

Landen bezocht: